söndag 25 september 2016

Min lördag

Igår kväll var den stora frågan: Hur mycket mat äter ett fotbollslag med 14-åringar?
Jag hade nämligen bestämt att jag och maken skulle bjuda sonens fotbollslag på mat efter sista matchen...

Idag fick jag svaret:
3,7kg marinerad Tjälknul av älg
1/2kg kyckling med timjan & citron
5kg hemgjord potatissallad 
1 liter pepparsås
En stor bunke sallad
Ca 60 trekanter vitlöksbröd
2 Oxhäljakakor
Det är ett härligt gäng killar! De gillade tydligen maten för det var ganska tyst runt bordet och kö flera gånger till "buffén" 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Lite tråkigt att säsongen är slut men nu börjar nästa: Bandy! 🏑

Förra veckan tjöt jag stora krokodiltårar när valpen bitit ett hål o korkmattan i köket...
Idag tjöt jag av glädje när jag kom hem från fotbollsavslutningen och överraskades av en HEL matta - bästa mattläggaren hade varit där och lagat den! TACK!!! 🙏🏻
Nu har jag och ungarna myst i soffan med en brasa, tacos och Tarzan - dags att sova! 💤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar